lördagmorgon

gick upp kl halv nio imorse. väldigt ambitiöst av mig, på en lördag. härligt att inte vara bakfull. jaja, måste berätta om vad som hände igår. jag har en granne, som många kanske förstått vid det här laget, som spelar väldigt hög musik. och då menar jag VÄLDIGT hög. han kan spela närsomhelst på dygnet, vad som helst. men helst bögmusik som jag kallar det. typ sexyback, phil collins och disneylåtar. jag har ringt på och klagat ett antal gånger. kanske 5 gånger. jag känner mig alltid som en gammal tant som kraschar festen, men jag tycker inte det är ok att spela ashög musik, vilken tid på dygnet det än är. jaja, detta händer igårkväll. jag ringer på.

- kan du sänka din musik lite?!
- oj, är det såååå högt?
- ja, det är det. det låter som att du spelar bongotrummar bredvid mitt öra.
- ok, är det verkligen så lyhört?!
- JAAAAAAAAAAAAAA, det är jättelyhört här.
- ok, jag ska sänka, förlåt.

jag går in och lägger mig, jag hör genom väggarna hur alla snackar skit om mig, den tråkiga grannen och jag hör att folk går. yes! tänker jag, jag vann.

sen en timme senare kanske, då börjar jag höra ett jävla åmande och dunkande in i väggen. jag börjar höra sjuka stön och stånkande. jaha, nu har alltså grannen sex. man kan ju tycka att han tog åt sig lite, när jag sa att det var VÄLDIGT lyhört. men nej. jaja, då menar jag inte såntdär lugnt, fint, harmoniskt utan de lät som jävla djur. jag kan absolut inte somna och jag kan ju verkligen inte ringa på och klaga. istället ligger jag där och undrar vad det är för sjuka saker de har för sig och jag längtar tills de äntligen kommer till skott så jag kan somna om igen. det tog kanske 20 min. ni kan ju tänka er, somna efter en sån sak. somna till en taskig porrfilm med jävligt fula huvudrollsinnehavare (kan inte tänka mig att bruden skulle vara snygg, grannen är inte top notch direkt)
jaja, ni ska jag kicka igång den här lördagen!

Kommentarer
Postat av: långväga från hamburg

osmakligt. jag blir äcklad bara av att läsa om det. ta ditt pick och pack och flytta in till mig. lägenheten står ju ledig! Där har jag snälla grannar som viker ihop min tvätt när jag glömmer den i tumlaren. KÄRLEK!! ÄKTA GRANNSÄMJA!

2009-10-31 @ 14:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0