Middag med (f.d) jobbet

Ikväll alltså, om ca 1,5 h ska jag vara på väg till bowling/middag. Att jag sitter här i BH (jag slänger alltid av mig tröjan när jag går innanför dörren, kallas väl varm/svettig eller nåt) och läser kassa bloggar och håller på att somnar gör inte saken bättre. Jag har ingen lust att göra nåt ikväll.
Jag vill ligga hemma, plugga (!) och vakna pigg imorgon. Jobbar min sista helg, imorgon 06,30 och jag orkar inte vara trött hela dagen imorgon. Måste plugga som en gris, och sen blir det nog lite utgång. 80-talsfest tror jag det var tal om. Vad blir det då? Tajt fodral, turkos ögonskugga och guldsmycken? Jag är kass på det här med utklädningsgrejer, maskerader osv.

Jag borde ta en nap nu innan jag sätter igång och gör mig iordning, men risken är väl att jag inte kommer ur sängen då. Att jag somnar och tvingas skicka ett sms "jag kommer inte, är sjuk (lögn) eller nåt. Men orka vara en tråkmåns, det blir ju gratis middag (oxfile, min favorit) och det tackar jag inte nej till.
Min liv börjar se lite ljusare ut, ska förmodligen jobba lite hos mamma och det är sjukt bra. Allt annat än donken, tack! Fasar dock över att jag kommer behöva jobba lite i början av november. Men då blir det bara nätter, så att ingen kan komma in och kasta kassa blickar och säga "i told you so".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0