Jag vet inte

Jag är trött på folk som tar saker, flickvänner/pojkvänner, vänner för givet. För en dag, kan de faktiskt vara borta och då står man där och ångrar saker. Jag har haft 4 vänner som dött under de senaste åren. Alla runt 20årsåldern. Det är först nu jag har börjat fatta det. Det är först nu jag faktiskt börjar inse det. Jag har börjat få smått ångest för att jag kanske inte ställde upp tillräckligt. Att man inte frågade "hur mår du egentligen?" tillräckligt många gånger förrän det är för sent. Man borde ställa upp mer för sina vänner. Jag försöker ialla fall så gott jag kan. Visa att personer i ens liv är viktiga för en och man ska alltid tänka att när man säger "hejdå, vi ses snart!" så kan det vara sista gången. Så har det varit för mig 4 gånger. Jag menar inte att man ska tänka på döden hela tiden, men man ska visa uppskattning och behandla folk bra, ställa upp för dem som mår dåligt och se till att personen känner sig uppskattad.

Randy Paush inspirationstal
borde alla titta på. Har nog haft det på bloggen tidigare, men titta om du inte sett det innan. Gillar hans citat "don´t complain, just work harder".

Jag vet inte riktigt vad jag ville få ut av detta inlägg, men bara det att jag kan vara trött på att bli tagen för given ibland (säkert ni också) och att folk får lära sig att dela med sig med dem som har det svårt och inte bara tänka på sig själva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0