En liten berättelse

Jobbade 20-04 igår, helt okej, lite fyllon bara.. dock helt jävla puckade. Dock snälla. Det är så jävla roligt, ALLA fyllon går ALLTID före alla andra i kassan, slänger fram pengarna och skriker "hamburgare, hamburgare" sen säger man vänligt, men bestämt, du får ställa dej i kön som alla andra. Typ 78 gånger måste man säga det. Gamla fyllon är lite som barn i trotsåldern. De fattar absolut ingenting och gör precis som dem vill. Tillslut så får man titta dem djupt in i ögonen (varning för lite lätt illamående då) och säga väldigt långsamt (så de ska hinna med, och koppla det jag precis sa) och säga: DU FÅR FAKTISKT STÄLLA DIG I KÖ SOM ALLA ANDRA. Och DÅ trillar poletten ned. "Ja, visst ja, förlåt"
Jag känner verkligen att det är sjukt hjärnstimulerande att jobba på donken. Jag får verkligen använda mina färdigheter. Hälla upp dricka och prata som en förälder. Springa runt som en idiot (servicetid 60 sek) och serva alla. Tur att det är så jävla bra betalt! (not)


Kommentarer
Postat av: caroline

Du är min idol. O ja saknar dej.

2008-12-11 @ 17:28:12
URL: http://www.carolineohling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0